Saturday, February 13, 2016

Apa itu Chloasma

" CHLOASMA SI TOPENG KEHAMILAN - ah, hilang keyakinan diri !! "


Kehamilan membuat aku takut akan Chloasma. Ia juga dikenali sebagai "topeng kehamilan". Apabila aku lihat di cermin, ia kelihatan sebagai tompok-tompok gelap pada dahi, pipi dan leher. 
Lagi lah nampak ketara sebab aku berkulit cerah.

Pada wanita yang berkulit gelap pula, ia muncul sebagai tompok-tompok cerah. 

Korang tahu kenapa ia terjadi ? Ia disebabkan oleh peningkatan hormon melanin iaitu hormon yang memberi warna gelap pada kulit. 
Hormon ini sebenarnya melindungi kulit daripada cahaya ultraviolet.

Setelah aku buat research, baru aku faham. Pendedahan kepada cahaya matahari akan membuatkan tompokan tersebut menjadi lebih gelap dan lebih jelas.

Aku bawa masalah ini kepad dr yg periksa aku setiap bulan. Katanya,
1) lindungi kulit kamu dengan krim pelindung matahari dengan SPF15 atau lebih dan selamat dari bahan kimia. 
2) Pakailah topi apabila kami perlu keluar rumah. 
3) Jika kamu rasa tompokan tersebut kelihatan hodoh, kamu boleh cuba selaraskan tona kulit menggunakan bedak asas yang agak gelap. 

Dr juga beritahu,
Berita baik ialah tompokan ini akan mula hilang dalam tempoh tiga bulan selepas aku bersalin.

Alhamdulillah kalau ye kan... tapi kalau tompok-tompok hitam ini tak hilang???
Macam mana nak masuk kerja semula??

Nanti kawan-kawan pasti mengata, "eeiii... tangan je putih, muka hitam"
Padahal anak baru 1...

Huwaaaa😭😭😭

TOLOOONG !!!

Jangan risau, EVIRE SKIN SOLUTION kan ada...

Ianya bukan sahaja akan menjaga kulit wajah anda, ia juga akan merawat MASALAH kulit anda !!

Ciri-ciri ini akan menyebabkan anda terus memilih EVIRE kerana

πŸ’œ EVIRE suci & halal
πŸ’œ EVIRE mesra wuduk
πŸ’œ EVIRE bebas bahan kimia πŸ’―%
πŸ’œ EVIRE tiada kesan sampingan terhadap kandungan
πŸ’œ EVIRE juga sesuai digunakan ibu menyusu dan tiada kesan sampingan
πŸ’œ EVIRE menghilangkan JERAGAT serta JERAWAT
πŸ’œ EVIRE memudarkan tompok-tompok hitam di wajah.
πŸ’œ EVIRE krim bebas minyak, pilihan masa kini
πŸ’œ EVIRE memudarkan eye bag.

Wah.... banyak kelebihan ni.

EVIRE juga sesuai digunakan untuk seisi keluarga kerana ia SELAMAT dan bebas dari chemical !!!

Apa tunggu lagi, hubungi kami untuk dapatkan info bagaimana cara untuk dapatkan EVIRE dengan harga promosi, sementara stok masih ada !!

Whatsapp "EVI" ke +601111983461

Whatsapp "EVI" ke +601111983461

Whatsapp "EVI" ke +601111983461
Jom kita chattingπŸ˜‰✌🏻

No comments:

Post a Comment